Vanlige spørsmål
Kundesupport
Vi vil gjøre det enkelt for deg. Her finner du de vanligste spørsmålene om bestillinger, hvordan du betaler, levering, retur, din konto, nyhetsbrev og produkter.
Hvis du ikke finner svaret på ditt spørsmål så ta gjerne kontakt med kundeservice. Vårt kundeservice team er tilgjengelig 24 timer i døgnet, syv dager i uken.
Bestillinger
- Etter at du har lagt inn en ordre sender vi deg en bekreftelses-e-post med bestillingsdetaljer og forventet leveringsdato. Du kan når som helst følge lenken som du mottok i e-posten for å se oppdaterte leveringstider.
- Vi sender alle våre pakker fra vårt lager i Oslo, Norge. Når bestillingen din er sendt, mottar du også sporingsinformasjonen via e-post.
- Det kan ta opptil 36-48 timer før du kan spore pakken. Sporingen kan først starte når pakken er kommet til sorteringsanlegget. Hvis du ikke kan spore pakken din, har den nok ikke forlatt lageret vårt ennå.
- Vi anbefaler at du oppretter en 'konto' for enkelt å lagre og spore fremtidige bestillinger.
- For å få fart på sakene liker vi å sende alle bestillinger direkte til vårt lager for pakking og sending så raskt vi kan.
- Når bestillingen er fullført og har passert kassen, kan du ikke gjøre noen endringer.
- Hvis du har bestilt noe du ikke ønsker å beholde, kan du enkelt sende det tilbake ved å bruke den forhåndsbetalte returetiketten som følger med hver pakke.
- Vi kan dessverre ikke kansellere din bestilling ettersom vi sender din ordre direkte til lageret.
- Så snart din ordre er mottatt på lageret har vi ikke mulighet for å endre eller kansellere din ordre lenger.
Du er naturligvis velkommen til å sende pakken i retur til oss, så vi kan tilbakebetale deg. Vi sender deg en bekreftelse på e-post så snart vi har mottatt din returpakke.
Nei, Du kan bestille uten å bekymre deg for om du har oppnådd et visst minimumsbeløp for å fullføre bestillingen.
- Det kan ta opptil 2 timer fra du legger inn bestillingen til vi sender deg en e-post som bekrefter at vi har mottatt den.
- Hvis du ikke har hørt fra oss innen 2 timer er det nok best å kontakte kundeservice.
Hvis det mangler en artikkel til tross for at den finnes på følgeseddelen, kan du kontakte kundeservice. Du trenger ordrenummeret sammen med varenummeret eller produktnavnet til den manglende artikkelen. Vi vil sørge for en refundering hvis du allerede har betalt for varen.
Betaling
- Kredittkort (Amex, Visa, Mastercard)
- Klarna faktura
- PayPal
Kredittkort
- Når du betaler med kort kan du bli videresendt til din bank for å verifisere kortet ditt.
- Alle korttransaksjoner gjennomføres av Adyen eller Stripe. På din kontoutskrift vises ASFVLT.
Faktura / Konto
Vi tilbyr betaling med faktura via betalingsselskapet Klarna AB. Du kan velge mellom 2 ulike fakturabetalinger:
- Klarna Faktura - der du betaler hele beløpet på én gang
- Klarna Konto - der du velger å dele opp fakturaen
For å finne ut mer om Klarnas generelle vilkår og betingelser, klikk på denne linken: www.klarna.com/no/vilkar
PayPal
- Vi trekker pengene dine med det samme betalingen er registrert hos oss.
- Dersom vi ikke er i stand til å levere pakken, vil vi refundere pengene via din Paypal-konto.
Kredittkort
- Beløpet blir trukket fra kortet direkta når du har lagt din bestilling.
Faktura / Konto
- Velger du Klarna faktura blir fakturaen sendt til din e-postadresse så snart pakken blir sendt fra lageret.
- Du har 14 dager til å betale fakturaen på.
- Ønsker du å sende noen av varene tilbake til oss, kan du velge å kun betale for de varene du beholder, samt returfrakten.
- Velger du å sende hele pakken i retur bortfaller fraktgebyret.
- Husk å ta kontakt med Klarna og informer dem om at du har sendt pakken i retur.
- Hvis du velger Klarna konto, samles alle kjøpene dine på en konto og dermed på en og samme faktura.
- Betalingen blir delt opp i månedlige avdrag, og den første innbetalingen forfaller i slutten av neste måned.
PayPal
- Vi trekker pengene dine med det samme betalingen er registrert hos oss.
- Vår samarbeidspartner Klarna sender deg fakturaen per e-post så snart pakken er sendt fra lageret.
- Du finner fakturaen i innboksen din eller i mappen for uønsket e-post.
- Du kan også raskt og enkelt skrive ut en ny faktura på www.klarna.com/no eller kontakte Klarnas kundeservice.
Hvis du har mistet fakturaen din, kan du raskt og enkelt skrive ut en ny på www.klarna.com/no eller kontakte Klarnas kundeservice.
- Det kan ta opptil 2 timer fra du legger inn bestillingen til vi sender deg en e-post som bekrefter at vi har mottatt den.
- Hvis du ikke har hørt fra oss innen 2 timer er det nok best å kontakte kundeservice.
Vi har ikke noe ekspedisjonsgebyr.
Det kan være flere årsaker til at du har mottatt en påminnelse, og derfor ber vi deg kontakte Klarna kundeservice på www.klarna.com/no.
Ja, du kan alltid føle deg trygg når du handler hos oss. Vi bruker SSL (Secure Socket Layer) teknologien for å sikre dine personlige informasjoner. Videre er alle kredittkortholdere underlagt til validering og godkjenning av både kortutsteder og ASFVLTs nettbutikk for å opprettholde sikkerheten og forhindre svindel.
Levering
- Etter at du har bestilt, tar det 1-3 dager til dine nye sko når føttene dine.
- Vi sender alle våre pakker med Postnord.
- Velger du å betale din ordre med Klarna faktura eller PayPal sendes pakken automatisk til det postkontor / post-i-butikk som ligger nærmest din adresse.
- Så snart pakken er mottatt ved postkontoret / butikken, mottar du en SMS med informasjon om pakken din, samt hvor du kan hente den. Pakken vil ligge til avhentning på postkontoret/butikken i 14 dager, før pakken automatisk sendes i retur til oss.
Etter at du har bestilt, tar det 1-3 dager til dine nye sko når føttene dine.
Vi leverer til hele Norge.
Av sikkerhetsmessige grunner og for å beskytte våre kunders kredittdetaljer, sender vi ikke til postbokser.
Hvis du mangler én eller flere varer fra din bestilling i forhold til din kvittering, skal du kontakte kundeservice. Vennligst oppgi ditt ordrenummer, varenummer eller produktnavnet på varen.
Vi vil selvfølgelig sørge for å refundere deg for den manglende varen hvis du allerede har betalt for den.
Det er alltid best å sjekke at pakken ikke er skadet før du godtar leveringen. Hvis det er tydelig at den har blitt skadet under transporten, la være å akseptere eller signere for pakken. Den vil da komme tilbake til oss og vi vil gi deg full refundering.
Returer
For alle nettbestillinger kan du bruke vår enkle returprosess.
Du finner all informasjon om hvordan du returnerer her.
Tilbakebetalingen skjer innen 14 dager fra den dagen du sendte pakken i retur. Se mer informasjon under den betalingsmuligheten du har valgt:
Kredittkort
- Så snart vi har behandlet returvarene dine, tilbakebetaler vi beløpet og sender deg en bekreftelse på at refunderingen er utstedt.
- Det kan ta mellom 2 og 30 dager før pengene er tilgjengelige på kontoen din. Dette avhenger av hvilken bank og kortutsteder du bruker.
- Vi krediterer returen til samme konto som du benyttet ved kjøpet. Er kortet ditt utløpt på dato, tilbakebetaler vi automatisk til ditt nye kort.
Faktura / Konto
- Har du betalt fakturaen din, vil Klarna kundeservice ta kontakt med deg og sørge for at du får refundert pengene.
- Har du ikke betalt fakturaen din, vil beløpet bli motregnet fakturabeløpet. Ønsker du å utsette betalingsfristen inntil returvarene er blitt registrert, kan du kontakte Klarna kundeservice.
- Du kan alltid se din fakturasaldo på www.klarna.com/no.
PayPal
- Så snart vi har mottatt returvarene dine, tilbakebetaler vi beløpet til din PayPal-konto.
- Om du kan se beløpet som et tilgodebeløp hos PayPal eller om beløpet blir tilbakebetalt til bankkontoen din kommer helt an på hvordan du har satt opp din PayPal-konto.
- Dette er utenfor vår kontroll, men det er enkelt og sikkert for deg å se innstillingene dine for PayPal-betalinger hos PayPal.
- Det tar vanligvis opptil 14 dager (ekskludert helger og helligdager) fra du sender pakken i retur, til den er levert tilbake til lager, behandlet og refundert.
- Du vil få en e-post når vi har mottatt returpakken din der vi også bekrefter att refunderingen er behandlet.
- Har det gått over tiden og du ikke fått en e-post i din inkorg så kontakt kundeservice.
- Du har 30 dager på å bestemme deg om du vil beholde produktene dine, regnet fra og med du mottok pakken din. Husk at alle artikler som sendes tilbake til oss skal være i sin opprinnelige tilstand, samt skal ha alle etiketter og merkelapper.
- Angreskjemaet og vår returfraktseddel finner du på baksiden av følgeseddelen som ligger med din bestilling.
- Fyll ut angreskjemaet og legg den sammen med det du vil returnere, helst i samme eske som varen ble levert i, eller en som holder for postgangen.
- Fest en returfraktseddel på pakken og leverer til ditt nærmeste utleveringssted.
- Ta alltid vare på innleveringskvitteringen for pakken din fram til vi har registrert returen din.
- Vi anbefaler at du bruker vår forhåndsbetalte returfraktseddel for raskest mulig returhåndtering.
- Vil du bytte ditt produkt, legger du selv inn en ny ordre på det produkt du ønsker, og krysser av i ruten for bytte på ditt angreskjema.
Hvis du av en eller annen grunn ønsker å returnere varen, tilbyr vi 30 dagers returrett etter dagen du mottok pakken.
Her er noen ting å ha i tankene:
- Vi tilbyr bytte hvis du bruker vårt returskjema. du må bestille artikkelen på nytt.
- Artikkelen som returneres er ditt ansvar inntil vi mottar den. Derfor er det best å følge vår returguide for å beskytte dem mot skader og slitasje.
- Vi refunderer artikler til prisen du kjøpte dem for - dette inkluderer artikler kjøpt på salg.
- Alle varer blir kontrollert når vi får dem i retur.
- Hvis du har mistet returseddelen, ta kontakt med kundeservice for å få en ny.
- Hvis du har mistet angreskjemaet, så kan du laste ned et nytt her.
- Ved bytte så er det gratis å sende varer tilbake til oss når du bruker vår forhåndsbetalte returetikett.
- Ved retur så koster det 79 NOK. (Vi trekker det fra beløpet som betales tilbake.)
- Ja du kan bytte varen din hos oss. Legg inn en ny bestilling og huk av "Bytte" i returskjemaet. Det er gratis å bytte.
- Varen som du ikke ønsker å beholde kan du enkelt sende i retur til oss, og så vil vi tilbakebetale deg. Ifølge lovgivningen har du alltid 14 dager til å sende tilbake uønskede varer, men som en ekstra service gir vi deg 30 dager. Vi vil trekke deg 79 NOK ved retur.
Skulle du være så uheldig å finne feil eller mangler ved en vare kjøpt fra vår nettbutikk, må du sørge for å reklamere på denne varen senest 2 år fra kjøpsdato.
Alt du trenger å gjøre er å følge disse enkle trinnene:
- Sjekke at du har returseddelen og forhåndsbetalt returetikett inkludert i hver bestilling. Dersom du ikke lenger har returseddel, kan du kontakte kundeservice, som vil gi deg en ny. Returskjema, kan du laste ned her.
- Følg våre retningslinjer for å returnere varen.
Hva skjer sen?
- Når vi har mottatt varen din, vil reklamasjonen din behandles. Skadede varer vil alltid bli refundert med fullt beløp.
- Vi vil utstede tilbakebetalingen innen 14 dager, men vær oppmerksom på at det kan ta mellom 2-30 dager før pengene er tilbake på bankkontoen din. Denne tidsperioden avhenger av din avtale med og vilkårene og retningslinjene til banken din.
- Vi kan dessverre ikke tilby deg et bytte av varen. Vennligst legg inn en ny bestilling i stedet.
- Send artikkelen tilbake til oss ved hjelp av den forhåndsbetalte returetiketten som er inkludert i forsendelsen.
- Så snart vi har behandlet saken, vil vi refundere pengene.
- Vi tilbyr ikke nettbytte, men du kan legge inn en ny bestilling hvis du ønsker å endre rekkefølgen på varen eller andre ting.
- Følg våre retningslinjer for å returnere varen.
Hvis du mener at du ikke har fått riktig beløp i retur, ta kontakt med kundeservice og oppgi ordrenummeret ditt og riktig beløp.
Ja, du vil få en ny faktura så snart vi har registrert din retur og når vi har informert Klarna om at du har returnert én eller flere varer.
- Husk at du har 14 dager til å betale fakturaen, fra og med dagen du har fikk tilsendt den første fakturaen.
- Når du returnerer deler av din bestilling, har du muligheten å betale med en gang for de varene som du beholder og fraktgebyret (om det skulle oppstå).
- Husk å kontakte Klarna i tilfellet du returnerer en vare like før betalingsfristen. Slik unngår du å få noen ekstra kostnader på restbeløpet.
Kontaktinformasjon for Klarna:
Tlf.: 21 01 89 90
E-post: info@klarna.no
www.klarna.com/no
Min konto
'Min Konto' er en brukerkonto som du kan opprette i nettbutikken for å gjøre kjøpsprosessen enklere og raskere. Ved å logge inn, vil dine innkjøp hos oss bli raskere og en hyggeligere opplevelse.
Du kan skapa et konto her.
Klikk på 'Kunde Inloggning' i menyen på høyre side i nettbutikken (på mobil i menyen til venstre), og klikk på 'Meld deg på'. På registeringssiden er alle felt markert med stjerne obligatoriske.
Vi overholder de gjeldende reglene for databeskyttelse. Dette betyr hovedsakelig at alle dine personlige opplysninger oppbevares trygt og utilgjengelige for en tredjepart.
Ja, selvfølgelig. I begynnelsen av betalingsprosessen gir vi deg muligheten til å fortsette som gjest. Men hvis du har lyst til å opprette en konto og lagre adressen din til neste gang, kan du lage et passord på ordrebekreftelsesiden. Vi lagrer aldri betalingsopplysninger.
Kundeservice kan slette kontoen for deg når som helst. Kontakt kundeservice.
Nyhetsbrev
- Den enkleste måten å skaffe en rabattkode på, er å melde seg inn i en av våre kundeklubber.
- Som medlem i en eller flere av våre kundeklubber vil vi sende deg en rekke forskjellige spesialtilbud, nyheter og rabattkoder.
Ettersom vi forsøker å sende varene til deg så fort som mulig, kan du ikke bruke rabattkoden på en bestilling som allerede er gjort. Men du kan bruke den på din neste bestilling.
Bruker du rabattkoden på allerede nedsatte varer?
En rabattkode kan ikke kombineres med andre kampanjer, gaver eller brukes på varer som allerede er satt ned i pris.
Sendte vi deg rabattkoden på e-post?
Hvis det er en link i e-posten, klikk på denne.
Er det ingen link der, eller virker den ikke?
Har du prøvd å føre inn rabatkoden manuelt? For å unngå skrivefeil kan du prøve å bruke copy paste.
Har du fortsatt problemer?
Kundeservice hjelper deg gjerne.
For å melde deg inn i en av våre nyhetsbrev, oppgi dine opplysninger i et av pop-up-vinduene hjemmesiden eller gå lengst ned på siden.
- Skriv inn din e-post og klikk 'Meld på'.
Hvis du har meldt deg på et nyhetsbrev og ikke ønsker å motta det lenger, finnes det to alternativer:
1. Klikk ‘avmeld’-linken i nyhetsbrevet
2. Kontakt kundeservice
Produkter
Vi anbefaler at du sjekker størrelse guiden vår innen du bestiller, slik at du får den helt riktige størrelse.
Alle mål i størrelsesguiden er kun veiledende. Vi anbefaler at du sammenligner målene med dine egne kroppsmål. Det er også en god idé og sammenligne målene med en konkret style som du har hjemme og som du vet sitter godt.
Hvis målene dine ligger mellom to størrelser, anbefaler vi at du velger den største størrelsen eller bestiller to størrelser og returnerer den som ikke passer.
Finn vår størrelse oversikt her.
Vi prøver å gi så mye informasjon som mulig om våre produkter, og inkluderer en beskrivelse av hver artikkel på hver produktside, der det lar seg gjøre. Produktsiden til en spesifikk artikkel inkluderer både en produktbeskrivelse og bilder.
For å få plass til alle de nyeste stilene og trendene på våre nettbutikk, er det lite sannsynlig at vi vil ta inn igjen en gammel vare når det er utsolgt i en viss størrelse eller farge.
Vi gjør vårt beste for å føre et bredt utvalg av hvert merkes kolleksjon, men det er umulig for oss å føre alle artikler. Hvis du er ute etter en bestemt artikkel, skriver du inn artikkelen i søkefeltet, og den vil dukke opp. Hvis den ikke gjør det, er det enten utsolgt eller utilgjengelig.
Annet
Spør oss, vil vil gjerne hjelpe deg.
Kom i kontakt med oss her.
Dersom du er misfornøyd med bestillingen din eller våre tjenester, ber vi deg kontakte vår kundeservice for å finne en løsning på problemet så raskt som mulig.
Dersom du skulle være uenig med vår håndtering av klagen din, har du muligheten til å kontakte Forbrukerrådet for å sende inn en klage. Hvis klagen ikke blir løst hos Forbrukerrådet, kan du inngi en klage med Forbrukertvistutvalget.
Du finner informasjon om Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalget samt klageprosedyren på deres webbside.
Postadresse til Forbrukerrådet:
Postboks 463 Sentrum
0105 Oslo.
- En vare er ikke reservert selv om du har lagt den i handlekurven. Det kan derfor være at en annen kunde kjøper den siste varen, før du når å gå til kassen og betale for varen.
- En vare kan også forsvinne dersom du går tilbake med pilene i nettleseren, i stedet for å klikke på lenken ‘Fortsett å handle’ i handlekurven.
Kundesupport
Etter at du har bestilt, tar det 1-3 dager til dine nye sko når føttene dine. Alle våre varer sendes fra Oslo, Norge og med gratis levering. Hvis de ikke passer eller du angrer er det enkelt å returnere.
Om Oss
ASFVLT (uttales 'Asfalt') ble grunnlagt i 2013. Krysset mellom ytelse og street chic kombinerer Asfvlt sneakers lidenskapen til perfekt håndverk, detaljert oppmerksomhet og avanserte konstruksjonsteknikker.
Opphavsrett © 2023 Asfvlt
Sosialt
Abonner på nyhetsbrev
Skriv inn din e-post for å abonnere på de siste nyhetene og hendelsene.
BETALINGSMETODER

Opphavsrett © 2023 Asfvlt